عبقات الانوار فى امامة الائمة الاطهار، مقدمهج1، ص 3
انسان و نه هیچ مخلوق دیگر در هیچ مرحله از مراحل رشد قادر به دیدن و ادراک؛ حال با هر حسى را ندارد و هم قادر به تعریف و وصف خداى سبحان را ندارد
و اما عقل را براى درک جهان درجاتى است
چرا چون در عالم نیز علاماتى است
مومن باید با زندگى در دنیا ظرف پیدایش درجه اش مشخص شود و باید دنیا شاخص خوبى باشد براى اندازه گیرى عدالتمندانه ى انسان ها و و رساندن تک تک انها به منزل سزا و شایسته ى ایشان
اگر انسان به کمک عقلش فهمید که حق و باطل این است و راه شک را برگزید تا مدتى سرگردان وحیران است که این علامت از نشانه هاى مومن خارج است
مومنان نیز نباید از عاوالم غیب با خبر باشند زیرا هم در حال طى طریق همان مرحله اند و اگر گذشتند شاید به ایشان توان دیدن بهشت و جهنم و یا حدى از درجات کشف و شهود داده شد
زیرا بالاترین درجه ى غیب را قرار نیست هیچ مخلوقى ببیند
پس براى اندازه گیرى و کسب درجه لازم بود در دنیا امتحاناتى از بشر گرفته شود و او به دنیا بیاید و در غطا باشد
و امام على ع باشد که همه ى این پرده ها براى او در درجات سیر فرو مى افتد کسی نمی داند شاید فرو افتاده بوده از ابتدا
و کسى باشد که از بالا به پایین قبول مى کند که خدا را نمى توان دید پیامبرى پیامبران را ایمان مى آورد و فرشته و امام زمان و قیامت و شاید در کسب ایمان روح دچار مشکل شود و
سقفی دارد و در هر قدم از طی طریق رشد می کند
عبقات الانوار فى امامة الائمة الاطهار مقدمهج1 3 جلد اول
عبقات الانوار فى امامة الائمة الاطهار، مقدمهج1، ص: 3
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
نقد درست یعنی این : نقد سخنان دکتر عباسی درباره ی حکمت متعالیه
خاطره ای از شهدا در حسینیه دو کوهه به نقل از حاج سعید حدادیان
ماموریت وب2 سایت امام خامنه ای و وظیفه ی ما
سید دی آموزشی شیرپوینت 2007 به زبان فارسی ترجمه شده ی سی دی ترین
سلام
[عناوین آرشیوشده]